fbpx
Toruń, Polska
+48 503 779 105
info@happynewmedia.pl

Jak rozwinąć kanał YouTube w małych i średnich przedsiębiorstwach?

Jak-rozwinąć-kanał-YouTube-w-małych-i-średnich-przedsiębiorstwach

Jak rozwinąć kanał YouTube w małych i średnich przedsiębiorstwach?

Przeglądając strony internetowe polskich przedsiębiorstw, z łatwością znajdziemy logo YouTuba, co w domyśle oznacza: “mamy kanał na YouTube, zobacz nasze filmy”. I to jest bardzo pozytywne, że firmy rozumieją wartość płynącą z tej platformy, że tworzą treści video, które pomagają promować ich biznes. Gdy już decydujemy się zajrzeć na kanał danej firmy, bardzo często przenosimy się do innego świata i nie jest to pozytywne doznanie.

Błędy wynikają z braku wiedzy i śledzenia najnowszych zmian na tej platformie. Dlatego postanowiłem zebrać najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu kanału YouTube w małych i średnich przedsiębiorstwach.

 

Kilka statystyk o YouTube w 2018 roku:

  • YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie.
  • YouTube przyciąga około 1/3 Internautów.
  • Grupy wiekowe 35+ i 55+ to najszybciej rozwijające się grupy demograficzne na YouTube.
  • 62% użytkowników YouTube to mężczyźni.
  • Codziennie na YouTube aktywnych jest ponad 30 milionów użytkowników.
  1. Ukryj ilość subskrypcji na kanale:

W początkowym etapie prowadzenie firmowego kanału YouTube, ilość subskrypcji będzie niska. Mała ilość subskrypcji może działać odstraszająco, ludzie mniej chętnie będą chcieli kliknąć, jeśli zobaczą  na przykład 6 subskrypcji.

Ukryj- subskrybcje na youtube

Dlatego dobrą praktyką jest ukrycie liczby subskrypcji.

Porada: Jak ukryć liczbę subskrypcji na kanale YouTube?

Zakładka Kanał > Zaawansowane > Liczba subskrybentów

jak-ukryć-liczbę-subskrybcji-na-youtube
  1. Rozdzieli treść w innych językach na osobne kanały:

Bardzo częstym błędem jest dodawanie kilku wersji językowych na jeden kanał.

Naturalne jest, że masz szeroką ofertę i chcesz docierać do zagranicznych klientów, tworzysz osobny film z lektorem, ale w takim wypadku najlepiej jest stworzyć osobny dedykowany kanał pod dany kraj. Taki film lepiej dotrze do danej grupy odbiorców, którzy chętniej zasubskrybują dedykowany im kanał.

3. Ukryj polubione filmy i subskrypcje innych kanałów.

Kanał YouTube Twojej firmy powinien być ściśle związany z Twoją firmą lub branżą.

Jeśli chcesz “polubić” najnowszy film “znanego patostreamera” lub zostawić komentarz do politycznego filmu, zrób to swoim osobistym koncie.

  1. Dodaj opis kanału:

W krótki i przystępny sposób opisać czym zajmuje się Twoja firma (nie wypisuje oferty) i co będzie publikowane na Twoim kanale.

opis kanały youtube

5. Film powitalny:

Film taki znajduje się na głównej stronie kanału i odtwarza się automatycznie.

W Twoim przypadku, najlepiej spisał się film promocyjny firmy czy film “o nas”.

Możesz też stworzyć dedykowany film, który opowie o czym jest kanał.

Przykład: W moim przypadku jest to aktualny showreel.

film powinatlny
  1. Polecane kanały:

YouTube automatycznie poleca kanały, które według jego zdaniem są ważne.

Z perspektyw Twojego biznesu nie są one wartościowe, ale na szczęście YouTube daje Ci możliwość wybrania jaki kanał polecasz. Warto dodać tam takie kanały, które uważasz za wartościowe, firmy, z którym współpracowałeś lub kanał Twojego pracownika, który prowadzi kanał edukacyjny.

  1. Playlisty:

Jeśli Twoje film mają spójną tematykę, upewnij się, że są stworzone playlisty. Mogą one dzielić się na filmy produktowe , vlogi, wywiad czy relacje z wydarzeń.

  1. Subskrypcje:

Zachęcają widzów do subskrybowania kanału i naciśnięcia dzwoneczka. Subskrypcje w tym wypadku dają szacunkową liczbę osób, do których informacja o kolejnym nowym filmie dotrze.

Najlepiej zachęcanie do subskrypcji zostawić na końcu filmiku i w opisie filmu.

  1. Element marki dodać:

Jak dodać elementy marki na YouTube?

Studio Twórcy> Kanał> Elementy marki> Dodaj znak wodny.

elementy marki

Dodajemy obraz w formacie GIF lub PNG, którego rozmiary nie przekraczają 1MB. Może to być kwadrat lub prostokąt. W rozdzielczości 640×480.

  1. Dodaj zewnętrzne linki:

Dodaj linki do Twojej strony internetowej i mediów społecznościowych. Sprawdź, czy linki rzeczywiście działają 😉

  1. Zadbaj o miniaturkę:

W pierwszej kolejności widz zwraca uwagę na miniaturkę filmu. To on decyduje o tym, czy ktoś zdecyduje się na obejrzenie filmu, czy nie. Przygotować miniaturkę możesz na dwa sposoby: wybrać jedną, którą wybrał YouTube w czasie dodawania filmu (tutaj niestety nie mamy wpływu na wybór) dlatego lepszym sposobem jest stworzenie dedykowanej miniaturki.

Wybierz najciekawszy kadr z filmu i dodaj do niego odpowiednią grafikę i napisy.

miniaturki

Przykład: Dodając film z targów na mój kanał, do wyboru miałem trzy niezbyt ciekawe propozycje, dlatego zdecydowałem się własną dedykowaną miniaturkę z opisem.

  1. Słowa kluczowe:

Odpowiednie dobrane słowa kluczowe pomogą odbiorcy w znalezieniu treści, która go interesuje. Najprościej obejrzeć film, który dodajesz od samego początku, a następnie stworzyć listę słów i zwrotów, które tam występują.

  1. Plansza końcowa:

Plansza końcowa można wykorzystać na kilka sposobów: dodanie bezpośrednich odnośników do poprzednich filmów, odnośniki do mediów społecznościowych i zachęcenie do subskrypcji kanału. Pamiętaj, że planszę końcową należy dodać już na etapie montażu filmu.

plansz końcowa

Aby dodać linki do poprzedniego filmu i przycisk subskrypcji należy wejść:

Menadżer filmów> Filmy> Ekran końcowy i adnotacje> Wybrać jedną z możliwych propozycji.

adnotacje
  1. Udostępniaj filmy na innych platformach społecznościowych:

Nie udostępniaj tylko linku do YouTube, ponieważ platformy takie jak Facebook czy LinkedIn, nie lubią jak użytkownik przechodzi na inną platformę. Dlatego stwórz osobną zapowiedź danego filmu. Nie zapomnij dodać filmu do aktualności na swojej stronie internetowej, stopce maila czy newslettera.  

  1. Regularnie wysyłaj treści:

Zwłaszcza jeśli zebrałeś konkretną ilość subskrybentów, widzowie będą oczekiwać na nową treść od Ciebie. To wyróżni Cię na tle konkurencji. Dotyczy to również wszelkich innych stron internetowych, na których użytkownicy mogą śledzić i angażować się w Twoje treści.

Jeśli wiesz, że nie znajdziesz co tydzień na regularne tworzenie i publikowanie treści na YouTube, warto przygotować więcej filmów jednego dnia.

  1. Zaangażuj widzów.

Jeśli tworzysz vlogi czy filmy edukacyjne zachęć swoich widzów do zadawania pytań na które odpowiesz w kolejnym filmie.

Przykład: Świetnie robi to Joanna Cieślak-Ospalska z Positive Mind.

Bądź konsekwentny i nie oczekuj nagłego sukcesu po dodaniu raptem kilku filmów na kanał.

Stworzenie udanego kanału YouTube wymaga czasu i wysiłku, a widzowie oczekują spójności od kanałów, które subskrybują. Zaplanuj nagranie kilka filmów z wyprzedzeniem. Jeśli chcesz tworzyć regularną treść video na swoim kanale YouTube, z chęcią Tobie pomogę. Wspólnie opracujemy treść, która będzie odpowiednia dla Ciebie, od firmowych vlogów, przez filmy edukacyjne, aż po filmy produktowe. Możesz mnie złapać pod tym adresem:

Krzysztof z Happy New Media

Autor: Krzysztof z Happy New Media